21 Ağustos 2013 Çarşamba

Samsung Buzdolabı arıza ve servis işlerimiz..

Son bir yıl içerisinde Darty Yenibosna'dan aldığım Samsung marka buzdolabı ile ilgili Darty ile çok mücadele etmiştim. Herhalde bu buzdolabında bir gudubetlik var :) Bayramın 1.günü yeni taşındığımız evden Ereğli'ye ailemi ziyaret etmek üzere yola çıktık. Güzel bir yolculuk yaparak ziyaretimiz tamamladık, bayramın 3. günü Cumartesi sabah 8'de Akçakoca'dan yola çıkıp Didem'in kuzenin düğünü için Aksaray'ın Ortaköy ilçesinin Sarıkaraman köyüne öğleden sonra 3 gibi ulaştık. Düğün merasimi süperdi, çok güzel ağırlandık. Düğünün gecesinde saat 23:00 civarında köyden ayrıldık ve konaklamak üzere Kırşehir'e vardık. Öğlen saatlerinde Kırşehir Öğretmenevi'ni arayıp, yer müsaitliği sorduğumuzda herhangi bir sorun yok dilediğiniz saatte gelebilirsiniz demişlerdi ) Ama güzel ülkemin hangi işi doğru ki, yoldan aradığımızda maalesef yerimiz yok dediler. Bizde internetten biraz araştırdık ve 3 yıldızlı Temur Termal adında bir otel bulduk, telefon  açıp fiyat bilgisi aldık. Oda kahvaltı 100 lira, otele vardık odaya çıktığımızda odanın banyosunun milattan önce kaldığını ve aşırı derecede pis olduğunu gördük. Aşağıya resepsiyona indim, banyonun pis olduğunu ve odayı değiştirmek istediğimi söyledim. Yeni bir oda verdiler, verilen yeni odada banyo zemininde başkalarına ait saç kılı yoktu ama yine ortalık rezalet ve sanıyorum banyodaki çöp kutusu yeteri kadar dolmadığından boşaltılmamış. Turizm Bakanlığı neye göre yıldız dağıtıyor bilemedim, il turizm müdürlüğü hiç denetlemiyor mu? Ayıp yahu. Bu otele değil 3 yıldız pansiyon statüsü bile verilmez rezalet, ertesi gün otelden çıkarken resepsiyondaki kişiye bu otel hiç renovasyon görmedi mi dedim, çocuk bana renö ne? dedi.. yani banyoları filan hiç yenilemediniz mi dedim, çocuk niye ki bir sorun mu var dedi? Bende banyodaki alafranga tuvaletin taşı oturduğunda dingildiyor dedim :) O da hemen bakarız abi dedi.. Neyse hiç kimseye Kırşehir iline gidip te Özgül Termal otelde kalın demem ama kalmayın da diyemem :)) keyfiniz bilir.. benim bir daha yolum oraya düşerse ki hiç sanmıyorum, o otele uğramam:)

11 Ağustos Pazar öğleden sonra Sarıkaraman'dan yola düştük ver elini Konya üzerinden Toroslar ve Antalya, gece saat 11 gibi Adrasan'da Kaptan Otel Macit'in yerine vardık. Geçen yıl konakladığımız bungalow bizim için ayrılmıştı. Tertemiz pırıl pırıl. Kırşehir'deki Temur Termal'in yanında Hilton :) Bu vesileyle Temur'un adı Hilton ile yanyana geçti ki, tarihi bir an olsa gerek :)
17 Ağustos Cumartesi gününe kadar çok güzel bir 6 gün geçirdik, yedik içtik yan gelip yattık..Adrasan'ın muhteşem bir denizi var yegane sorunu tüm çiftlerin çocuklu olması, bu ne demek sürekli bir gürültü, mızırdanma, arada dayak yiyen çocuk ağlamaları :)

Efendim sonuçta Cumartesi gece yarısı sabaha karşı 2'de İstanbul'a ve evimize vardık. Adrasan çıkışımız saat 13:30 idi, normal yoldan gitseydik saat en geç 10 gibi İstanbul'da olurduk ancak bu sefer Engin Bey'in daha güzel manzaralı bir yol olduğunu söylediği farklı bir rota tercih ettik, Kumluca oradan Finike ve oradan yayla yollarından Korkuteli sonrasında Afyon.. Yolumuz bayağı uzadı, manzara var mı? Var ama değer mi, bizce değmez :) Oraları da görmüş olduk.

Şimdi konu başlığımıza dönecek olursak :) eve geldik ve yoldan aldığımız şeftali ve üzümü dolaba yerleştirmek üzere Didem dolabı açtı ve dını nın dolapta iğrenç bir koku, ne oldu demeye kalmadı, elektrik kesintisinden kaynaklandığı anlaşıldı, neyse dayanılmaz kokuyu gidermek adına gece gece dolabı boşalttık, malzemelerin hepsini attık. Koku gitmedi tabii, bizde çok yorgun olduğumuzdan ertesi yarın deyip yattık. Ertesi gün öğleden sonra dolabı çalıştırmak mı doğru olur durdurmak mı bilemedik ve çağrı merkezini aradık. 4137702819 numara ile arıza kaydı açıldı. Çağrı merkezinde ki çocuk, bize servisin telefonunu da verdi MTA Elektronik Samsung servisi Bakırköy, neyse pazartesi sabahı servis için kaydımızın alındığını servisi arayıp konfirme ettirdim. Samsung servisin telefonlarını düşürmek zor, sürekli meşgule düşüyor, hattı düşürseniz hattayken beklemeden düşüyorsunuz.Samsung çağrı merkezini de arayıp orayla da sürekli görüşüyorum ki servis akşam işten sonra gelsin, bir gün içinde 20 kere servis şirketini ve en az 4 kez çağrı merkezini aradım, çağrı merkezindeki çocuklar iyi, iş onlara kalsa bitecek ama servis beni bilgilendirmek için bir kez dahi aramadı. En son aradığımda akşam 19:30'a kadar çalıştıklarını ve bana mutlaka gelineceği söylendi ama ne gelen var ne giden :) sinirimiz bozuldu tabii, evde otur saatlerce servis bekle, tenezzül edilip bir arayan olmasın. Ertesi gün yani bugün Samsung çağrı merkezini tekrar aradım ne oldu demek için sonrasında tekrar kayıt aldılar, servise haber verdik filan dediler :) Bu arada bende kendi kendime bu servisin bana gelmesi için ne kadar süre tanımlanmıştır, bu iş bu adamların keyfiyetine mi kalmıştır diye düşünürken, dur bir soruşturayım diyiphttp://www.tuketici.gov.tr/?wapp=genelmudurluk_tr&open=3 bu adresten alo 175 Tüketici Hakları telefonunu buldum, oradan Tuba Hanım ile görüştüm, sorunumu anlattım ve servis hizmetinin bana ne kadar sürede verilmesi gerektiğini yani ben servis kaydı açtırdığımda ne kadar sürede gelmeleri gerektiğini sordum. Kaydı açtıklarında gelmeleri gerekiyormuş, Samsung Genel Merkezi arayın dilerseniz dava açabilirsiniz dedi. Bunun üzerine Samsung Genel Merkezi aradım ve oradan Büşra Hanım ile görüştüm, sorunumu kendisine anlattım. Akabinde 15 dakika geçti geçmedi servis merkezinden Ömer Bey aradı ve konuyla ilgili ilk görüşmeyi yaptık. Bu akşam gelip bakacaklarını söylediler.
Bu tür bir durumda önce karbonatlı suyla dolabı silip sonrasında yanmamış mangal kömürünü kaselere koyup dolaba yerleştiriyormuşsun, 1 hafta bu şekilde boşta çalışıyormuş, sonrasında koku gidiyormuş. Ofisten bir arkadaşımda ekmek koymayı bir diğeri de demlenmiş çayın posasını koymayı önerdi. Du bakem ne olecek?