06 Ekim 2012 Cumartesi akşamı saat 20:00'de sergilenen performans için günler öncesinden biletimizi aldık. Daha önceki sirk tecrübemizi göz önüne alarak, kişi başı 56 lira olan en ucuz biletlerden almak bize daha doğru geldi. Etkinlik alanı olan Ora Arena Bayrampaşa'ya vardığımızda başlamaya 15 dakika kalmıştı, girdik ve sahnenin sol tarafında en tepede olan yerimize yerleştik. Yerimize kadar yapılan yönlendirmeler ve otopark hizmetinden memnun kaldık.
Gösteri biraz müzikal, biraz ses ve ışık oyunları ve palyaço gösterileri üzerinde yoğunlaşmış gibiydi. Traplez gösterileri ve Çin' li olduklarını düşündüğüm 2 kızın yaptığı cimnastik gösterileri gerçekten etkileyiciydi. Ancak tek kişilik çember çevirme performansı ve denge gösterisi pek o kadar bizi etkilemedi. Açıkcasını söylemek gerekirse daha önce izlediğimiz biraz daha profesyonellikten uzak bir görüntü veren Paris sirki tabiri caizse gösteri performansı açısından bunlara fark atar. Sürekli müzik ve palyaço gösterileri ile süreyi şişirmişler ancak gerekli heyecanı yakalayamamışlar. Benim görüşüm paranız ve zamanınız çoksa ve daha önce hiç sirke gitmediyseniz gidin. Değilse daha amatör ruh taşıyan Paris sirki geldiğinde onları izlemeye gidin, inanın çok daha memnun ayrılacaksınız.
Günlük hayatımızın olağan akışından uzaklaştığı noktalarda, kayda değer bulunan ışıltıların zihnimdeki yansımaları, bir günlük değil eksikleriyle akılda kalanlar.
▼
19 Ekim 2012 Cuma
Darty şikayet
Evimizdeki buzdolabı 6-7 yıllık mesaisinin sonunda artık homurdanmaya başladığından kendisini emekliye ayırmak zorunda kaldık, yenisini almak üzere Darty Yenibosna mağazasına gittik. Daha öncede Darty Yenibosna mağğazasından alışveriş yapmıştık ve memnunduk. Gayet ilgili bir satış personeli elinden gelen yönlendirme ve yardımı yaparak bize Samsung marka bir buzdolabı sattı. Buraya kadar herhangi bir sorun yaşamadık, ödemesini yaptık ve teslimat için adres diğer bilgileri verdik. Özellikle teslimatın saat 17:00 veya sonrasında yapılması konusunda da anlaştıktan sonra mağazadan ayrıldık
Bir gün sonra sabah saat 08:45 telefonum çaldı, arayan kişi Darty adına teslimatı yapılacak buzdolabı için arıyorum dedi, ben tabii bu saatte işyerine gitmekte olduğum için kabul edemeyeceğimi söyledim ve saat 17:00 yada sonrasında teslimat istediğimi tekrar bildirdim. Ürün teslimatı yapılamadı deyip iade edilmiş, bekledim ne arayan var ne soran, tekrar aradım müşteri hizmetleri dinledi sonrasında yeni bir gün verdiler, o gün hafta sonu idi ve eşim evdeydi ancak başka bir sorunla karşılaşıldı, buzdolabı dış ambalajının büyüklüğünden ötürü eve girememişti. Samsung yetkili servisi taşıyıcıların dolabı ambalajdan çıkartarak içeriye sokulmasını kabul etmedi. Garanti kapsamından çıkar dediler, sonuçta dolap tekrar geri gitti :)
Sonrasında yine arayan soran yok, ben bir kaç tane mail Darty müşteri hizmetlerine ve hızımı alamayıp Darty'nin İngiltere'deki merkezine gönderdim. Kapı duvar, adamların bana verdiği bir otomatik cevap, şikayetiniz kayda alınmıştır, teşekkür ederiz.
Sonrasında yaklaşık 30 dakika cep telefonumdan Darty çağrı merkeziyle görüşerek ( herhalde Türkiye'de Turkcell ile iş ortağı olmuşlar:) ) güya cumartesi günü öğleden öncesi için anlaştık..Samsung çağrı merkezini de arayarak aldığım bilgiyi onlarla da paylaştım. Neyse Cumartesi sabah saat 11:00 telefonum çaldı uyandım, Samsung'cular arıyor, henüz gelmedi dedim. Neyse tekrar Darty çağrı merkezini arayıp bağırdım çağırdım, beni dinleyen çocuk evet mağduriyetinizi anlıyorum dedi, yani çocuğa helal olsun aldığı parayı hakediyor, zaten ben ne zaman çağrı merkezini arasam oradakilere siz konuştuklarımı üzerinize almayın derim :)
Herneyse sonunda ürün teslim edildi, servisste gelip kapının önünde ürünü ambalajından çıkartarak kurdu. Bu işlemlerin yapılması bir haftadan fazla sürdü. Buradan bir kez daha şunu anlıyorum, Darty, TeknoSa, Saturn ve ismi aklıma gelmeyen diğer teknoloji marketlerden ev eşyaları için alışveriş yapmayı düşünüyorsanız teslimatta karşılaşacağınız sorunları gözönünde bulundurmayı unutmayın.
Bir gün sonra sabah saat 08:45 telefonum çaldı, arayan kişi Darty adına teslimatı yapılacak buzdolabı için arıyorum dedi, ben tabii bu saatte işyerine gitmekte olduğum için kabul edemeyeceğimi söyledim ve saat 17:00 yada sonrasında teslimat istediğimi tekrar bildirdim. Ürün teslimatı yapılamadı deyip iade edilmiş, bekledim ne arayan var ne soran, tekrar aradım müşteri hizmetleri dinledi sonrasında yeni bir gün verdiler, o gün hafta sonu idi ve eşim evdeydi ancak başka bir sorunla karşılaşıldı, buzdolabı dış ambalajının büyüklüğünden ötürü eve girememişti. Samsung yetkili servisi taşıyıcıların dolabı ambalajdan çıkartarak içeriye sokulmasını kabul etmedi. Garanti kapsamından çıkar dediler, sonuçta dolap tekrar geri gitti :)
Sonrasında yine arayan soran yok, ben bir kaç tane mail Darty müşteri hizmetlerine ve hızımı alamayıp Darty'nin İngiltere'deki merkezine gönderdim. Kapı duvar, adamların bana verdiği bir otomatik cevap, şikayetiniz kayda alınmıştır, teşekkür ederiz.
Sonrasında yaklaşık 30 dakika cep telefonumdan Darty çağrı merkeziyle görüşerek ( herhalde Türkiye'de Turkcell ile iş ortağı olmuşlar:) ) güya cumartesi günü öğleden öncesi için anlaştık..Samsung çağrı merkezini de arayarak aldığım bilgiyi onlarla da paylaştım. Neyse Cumartesi sabah saat 11:00 telefonum çaldı uyandım, Samsung'cular arıyor, henüz gelmedi dedim. Neyse tekrar Darty çağrı merkezini arayıp bağırdım çağırdım, beni dinleyen çocuk evet mağduriyetinizi anlıyorum dedi, yani çocuğa helal olsun aldığı parayı hakediyor, zaten ben ne zaman çağrı merkezini arasam oradakilere siz konuştuklarımı üzerinize almayın derim :)
Herneyse sonunda ürün teslim edildi, servisste gelip kapının önünde ürünü ambalajından çıkartarak kurdu. Bu işlemlerin yapılması bir haftadan fazla sürdü. Buradan bir kez daha şunu anlıyorum, Darty, TeknoSa, Saturn ve ismi aklıma gelmeyen diğer teknoloji marketlerden ev eşyaları için alışveriş yapmayı düşünüyorsanız teslimatta karşılaşacağınız sorunları gözönünde bulundurmayı unutmayın.
17 Ekim 2012 Çarşamba
Muğla Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğüne teşekkür
Aşağıdaki maili internetten bulduğum yatirimisletme@kulturturizm.gov.tr adresine göndermiştim,
Sayin yetkili,
Sedir adasi ziyaretimiz esnasinda ziyaretcilerin denize girmek icin kullandigi merdivenlerin gerekli bakimi yapilmadigindan suya tehlikeli dusmeler soz konusudur. Tedbir alinmadigi takdirde kirikla sonuclanacak kazalar olusmasi muhtemeldir. Gerek yabanci ve gerekse yerli turistler icin ciddi kazalara yol acabilecek bu durumun ivedilikle ele alinmasini rica ederim.
Saygilarimla,
Unal Karagoz
Bu mailime istinaden gerekli yönlendirmeler yapılmış ve 12.10.2012 tarihinde aşağıdaki mail ile bilgilendirme geldi.
Konu ile ilgili gösterilen hassasiyet için kendilerine teşekkür maili gönderdim. Bu bağlamda şunu bir kez daha belirtmek isterim, bir konuda söylenmek sadece kendinizin ve yakın çevrenizdeki insanların ruh sağlığını bozar, çevrenizin demiyorum çünkü bu tür davranışlar uzun vadede sadece sizden kaçamayan insanların çevrenizde kalmasına sebep olur :( Şikayetinizi mümkün ise ilgili kurum, kuruluş veya şahısa yapmanız daha yapıcı bir tutum olacaktır.
SAYI : B16.0.KVM.4.48.00.152.99/ ..../10/2012
KONU : Sedir Adası, Merdiven Hk.
Sayın:Ünal KARAGÖZ
karagoz57@yahoo.com
İlgi :a)23.08.2012 tarihli e-posta iletiniz.
b)Muğla Müze Müdürlüğüne hitaplı 06.09.2012 tarih ve 6574 sayılı yazımız.
c)Muğla Müze Müdürlüğünün 02.10.2012 tarih ve 370 sayılı yazısı.
Sedir Adasında denize girmek için kullanılan merdivenlerin tehlike arz ettiğine ilişkin e-posta iletiniz incelenmek üzere ilgi (b) yazımızla Muğla Müze Müdürlüğüne gönderilmiştir.
Konuyla ilgili Muğla Müze Müdürlüğünden alınan ilgi (c) yazıda Sedir adası örenyerinde geniş kapsamlı ahşap güzergâh ve yol yapım çalışması başlatılmış olup, Kleopatra plajında bulunan denize iniş merdivenlerinde gerekli bakım- onarım işleri söz konusu çalışmalar kapsamında olduğu bildirilmiştir.
Bilgilerinizi rica ederim.
Filiz MUTLU
İl Müdür V.
MUĞLA iL KÜLTÜR VE TURİZM MÜDÜRLÜĞÜ
Emirbeyazıt Mah. Cumhuriyet Cad. 22/A
0 252 214 12 61/tel
0 252 214 12 44/fax
www.muglakulturturizm.gov.tr